Fietsen gemaakt door fietsers
Get Adobe Flash player

De Strada is gebouwd naar de principes van de Quest:

De Strada is een comfortabele èn snelle driewieler voor dagelijks gebruik. De Strada heeft twee sturende en geremde voorwielen en een aangedreven achterwiel.

Comfortabel door onafhankelijke vering op alle wielen, weersbescherming, verstelbare zitting en het bereiken van relatief hoge snelheden bij weinig inspanning.

Snel door in de windtunnel geteste aërodynamische carrosserie en een hoogwaardige licht lopende aandrijving met derailleurversnellingen.

Veilig door beschermende carrosserie, goede zichtbaarheid door opvallende kleur, geïntegreerde rolbeugel, geringe windgevoeligheid en een deksel voor het instapgat van zacht materiaal.

Praktisch door ruime bagagecapaciteit, onderhoudsarme aandrijving en remmen, eenzijdige wielophanging (bandenwissel zonder loshalen wielen) en geringe breedte (80 cm).

De techniek van de Strada is een op een afgeleid van de Quest, onderdelen zijn uitwisselbaar. De techniek is daarom al beproefd en de produktie efficient. De verschillen zijn klein maar wel merkbaar. De Strada is wendbaarder door de open wielkasten voor die meer stuuruitslag mogelijk maken en is gemakkelijker te stallen en manouvreren door de iets kortere staart, de fiets is iets stabieler door het bredere spoor. Maar de stroomlijnvorm van de Quest met de dichte wielkasten is onovertroffen, de prijs voor het gebruiksgemak is een iets lagere topsnelheid. Voor iedereen zullen de voor- en nadelen weer anders wegen. In het algemeen kun je zeggen dat de stroomlijnvoordelen van de Quest vooral benut worden op lange rechte winderige polderwegen en vooral ook bij mensen die dan hard rijden (35+ km/h), als je wat minder hard rijdt of in een meer stadse omgeving dan zullen de voordelen van de Strada misschien zwaarder wegen. Ieder mag zijn/haar eigen afweging maken. Verder hebben de fietsen toch ieder een heel eigen “look”, en over smaak valt niet te twisten.

Strada € 6450:
Carbon bodem, verlichting (12V accu, oplader, Cyo 80Lux, claxon, binnenlicht, remlicht, knipperlichten, 30 versnellingen, tas, computer, ventisit mat, schuimdeksel, SPD-pedalen, pomp, extra binnen- en buitenband, gereedschap.

Optioneel Top Carbon versie € 900:
Carbon top & achterbrug, Sram X0 derailleur & kmc Gold ketting.

 

Bron: Velomobiel.nl

Prijzen onder voorbehoud

Copyright © 2012. All Rights Reserved. 

Created by Mady De Boel